Regulamin Sklepu Internetowego
www.planeta-skarpet.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.planeta-skarpet.pl. Sklep prowadzi Karolina Mężyńska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Karolaa Karolina Mężyńska, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, pod adresem ul. Różany Potok 38H/2, 62-090 Cerekwica, NIP: 7831513579, REGON: 300734690,zwaną dalej Sprzedawcą.
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: sklep@planeta-skarpet.pl,
- pod numerem telefonu: +48 509 951 062,
- formularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://planeta-skarpet.pl/zwroty
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.planeta-skarpet.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
- Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego ;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Wymogi techniczne
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
1) urządzenie z dostępem do Internetu
2) przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
IV. Warunki dokonania zakupu
1. Zamówienia można składać za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, przy użyciu funkcji koszyka. Po skompletowaniu listy zamówień produktów, w obszarze koszyka Klient przechodzi do realizacji zamówienia.
2. Wybór zamawianych produktów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka. W trakcie składania zamówienia aż do momentu finalizacji zamówienia, Klient ma możliwość modyfikacji koszyka (tj. wybór rozmiaru, ilości sztuk, koloru) oraz modyfikacji wprowadzonych danych. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych (adres dostarczenia, sposób dostarczenia, sposób płatności) wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje na temat:
– przedmiotu zamówienia
– informację o cenie, ilości zamawianych produktów oraz koszcie transportu
– wybranej formie płatności
– wybranego sposobu i czasu dostawy
3 Wypełnienie formularza zamówienia jednoznaczne jest z zawarciem przez Kupującego umowy sprzedaży i akceptacją Regulaminu Sklepu.
4. Podane na stronie ceny produktów są cenami brutto w polskich złotych.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii promocyjnych, polegających na obniżeniu ceny produktu do określonego terminu lub wyczerpania zapasu produktów, które podlegają promocji oraz do promocji pokrycia kosztów przesyłki po przekroczeniu kwoty zamówienia 199zł.
6. W podsumowaniu zamówienia widnieje informacja o łącznej cenie przedmiotu zamówienia oraz o kosztach dostawy. O wszelkich kosztach Klient jest informowany w trakcie wypełniania formularza zamówienia.
7. Sklep www.planeta-skarpet.pl nie posiada innych ukrytych kosztów.
8. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji. Potwierdzenie nastąpi poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej, który został podany przez Klienta do formularza podczas składania zamówienia. W przypadku braku potwierdzenia ze strony sklepu prosimy o kontakt mailowy na adres sklep@planeta-skarpet.pl
9. Zamówienie zostaje zapisane w systemie Sklepu internetowego jako dowód zawarcia umowy. Każde zamówienie ma swój unikalny numer, który Klient otrzyma w wiadomości e-mail po zakupie.
10. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących. Udzielenie tej informacji następuje telefonicznie lub elektronicznie, przy użyciu danych kontaktowych Klienta. Informacja może zawierać następujące sposoby modyfikacji zamówienia:
– anulowanie zamówienia w całości, co skutkuje umorzeniem wartości zamówienia
– anulowanie częściowe zamówienia niemożliwe do zrealizowania, co skutkuje ponownym przeliczeniem wartości zamówienia
– dokonanie podziału zamówienia na część produktów dostępnych i dostarczenie ich oraz dostarczenie produktów, które pojawią się w późniejszym terminie, co nie skutkuje jednak przeliczeniem wartości zamówienia
11. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
V. Pliki cookies
Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania ze strony internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie strony internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Wyłączenie plików „cookies” może spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej Sklepu.
VI. Dostawa
- Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
- dostarczone do Paczkomatu,
- odbiór osobisty w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
- kurier InPost za pobraniem
2. Dostawa towarów następuje w terminie 2-4 dni roboczych od chwili otrzymania zamówienia i potwierdzenia płatności, chyba że podczas składania zamówienia został podany inny termin realizacji dostawy.
3. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt.VI ppkt. 2.
4. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo rachunek uproszczony.
5. Jeżeli dla towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
6. Wysyłki towarów realizowane są w kolejności napływających zamówień, do wyczerpania zapasów. W razie braku towaru, klient zostanie poinformowany o zmianie terminu dostawy droga elektroniczną.
7. Wysyłka towarów jest ograniczona do terytorium Polski.
8. Zastrzegamy sobie prawo do dokonania na bieżąco zmian zarówno w cenach towarów znajdujących się w ofercie, jak i w wysokości kosztów wysyłki, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które złożyły już zamówienia przed dokonaniem ww. zmian
9. Jeśli nieodebrana przesyłka jest nienaruszona, a jej powrót do sklepu wynika z rezygnacji kupującego lub niedotrzymaniem terminu odbioru paczki, koszt transportu ponosi kupujący. Ponowna wysyłka paczki skutkuje naliczeniem dodatkowych kosztów za przesyłkę. Zwrot pieniędzy za zakupiony towar Kupujący otrzyma umniejszony o koszty przesyłki w terminie 7 dni od zwrotu towaru, chyba że Sprzedający zadecyduje inaczej
VII. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2. Klient może wybrać następujące metody płatności :
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
- gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
- płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
3. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Gwarantujemy prawo odstąpienia od umowy i tym samym zwrotu zamówionego towaru bez podania przyczyny. Odstąpić od umowy można w ciągu 30 dni od daty otrzymania przesyłki. Dla zachowania terminu 30 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Karolaa Karolina Mężyńska ul. Różany Potok 38 H/2 , 62-090 Cerekwica lub na adres e-mail sklep@planeta-skarpet.pl. Formularz zwrotu towaru dostępny na stronie internetowej. Zwrot towaru jak i kosztów powinien nastąpić niezwłocznie, przy czym nie później niż w okresie 14 dni liczonych od daty otrzymania przez planete-skarpet oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Planeta-skarpet może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanej od Kupującego do chwili otrzymania zakupionej rzeczy z powrotem.
- Towar należy odesłać na własny koszt nie podlegający zwrotowi, lub skorzystać z przesyłki zwrotnej Paczkomat InPost. Po wybraniu przesyłki zwrotnej Sprzedający, Sprzedawca umniejszy kwotę zwrotu o koszt wysyłki. Zwroty proszę wysyłać na adres Karolaa Karolina Mężyńska ul. Różany Potok 38 H/2, 62-090 Cerekwica. Nie przyjmujemy zwrotów listem poleconym ani za pobraniem. Towar powinien być oryginalnie zapakowany, nie noszący śladów użytkowania. Odesłanie zwracanych artykułów w oryginalnym opakowaniu wraz z dokumentem zwrotu oraz dowodem zakupu. Zwracany towar powinien być nieuszkodzony . W przypadku zwrotu towaru uszkodzonego lub noszącego ślady zużycia planeta-skarpet może obciążyć Kupującego odszkodowaniem obejmującym koszt uszkodzenia lub zużycia towaru, przy czym kwota tego odszkodowania może zostać potrącona z ceny sprzedaży podlegającej zwrotowi na rzecz Kupującego. W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą.
- Prosimy o dotrzymanie określonego terminu zwrotu. Należność z tytułu zwrotu towaru zostanie przesłana przelewem bankowym na wskazane konto lub na konto, z którego nastąpiła płatność albo w formie bonu do wykorzystania na kolejne zakupy w przypadku wyboru przez Klienta tej formy rozliczenia należności z tytułu zwrotu . Nie ma możliwości wymiany zwracanego towaru na inny. W siedzibie firmy planeta-skarpet możliwy jest zwrot osobisty po wcześniejszym umówieniu się ze Sprzedającym.
- W przypadku niewywiązania się planety-skarpet z dostawy wszystkich zamówionych towarów w terminie 30 dni, klient ma prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Karolaa Karolina Mężyńska, ul. Różany Potok 38H/2, 62-090 Cerekwica, na adres poczty elektronicznej: sklep@planeta-skarpet.pl, numer telefonu +48 509 951 062 lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
X. Pozasądowe rozstrzyganie sporów i roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
XI. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
XII. Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.